RUTGER|TEULE

SPORT



De afgelopen jaren ben ik me steeds meer gaan verdiepen in krachttraining en het vinden van een bijpassend voedingsschema.

Ik heb bij meerdere sportscholen in de regio een lidmaatschap gehad, maar heb afgelopen jaar besloten om mijn trainingssessies voortaan uitsluitend thuis te doen. Dit gaf enige uitdaging omdat ik wel in staat wou zijn om dezelfde oefeningen te kunnen doen als in de gym. 

Uiteindelijk ben ik tevreden met het resultaat van mijn home gym. Ik heb ervoor gekozen deze op zolder te plaatsen omdat dit veruit de meest geschikte ruimte is in mijn huis.


Tot zover zie ik enkel voordelen van het trainen in huis. Je hebt uiteraard een hoop kosten qua aanschaf van materiaal. Echter heb je dit in enkele jaren terug verdiend aangezien je geen lidmaatschapskosten hebt van de sportschool, en evt. rijkosten. Je invensteert dus in je eigen materiaal en kunt trainen op elk moment van de dag. Bijkomend voordeel is uiteraard dat je de gym geheel naar eigen wens kunt inrichten en je niet gebonden bent aan andermans regels. Ook het draaien van je eigen muziek is een belangrijk pluspunt voor mij. 






















































































































Naast krachttraining is het bijhouden van een passend voedingsschema van belang om de gewenste resultaten te bereiken. Het is hierbij zinvol om een dagelijks overzicht te maken zodat je weet hoeveel voedingsstoffen je binnen krijgt. Mochten resultaten over de lange termijn uitblijven of niet voldoen aan je verwachtingen, dan kan je altijd aan de hand van je voedingsschema aanpassingen maken en bepaalde waardes verhogen of verlagen.

Als aanvulling op een goede voeding kun je ervoor kiezen om voedingssupplementen te gebruiken. Persoonlijk houdt ik deze inname beperkt en neem ik enkel creatine en prote├»ne shakes. Daarnaast neem ik nog enkele tabletten (vitaminen, omega, etc). 
































Nederland

      Copyright Rutger Teule 2016-2019